Jak zrobić folder reklamowy?

Jak zrobić folder reklamowy?

Marketing prowadzony przy pomocy dokumentów drukowanych, pozwala nam na budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami.

Folder reklamowy to, podobnie jak wizytówki i ulotki, ważny element strategii marketingowej, którego żadna szanująca się firma nie powinna lekceważyć. Dobrze zaprojektowany i dopasowany do profilu naszej działalności, nie tylko przyciągnie uwagę klienta, ale również go dla nas zdobędzie.

Poniżej prezentujemy kilka porad, wyjaśniających jak zrobić folder reklamowy.

Na co należy zwrócić uwagę?

Podstawą stworzenia dobrego folderu reklamowego jest dobry projekt. Potencjalni odbiorcy w pierwszej kolejności patrzą na zdjęcia i ilustracje, następnie na główne hasła, a dopiero później (jeśli są zainteresowani) skupiają się na właściwym tekście. Dlatego bardzo ważne jest by folder był czytelny, a jego główny przekaz możliwy do odebrania za pomocą kilku spojrzeń. Istotne elementy podkreślmy za pomocą ilustracji oraz haseł, nie ukrywajmy ich w gęstym tekście, gdyż odbiorca łatwo może je przeoczyć.

Poznanie naszego targetu

Kluczem do skuteczności jest właściwe poznanie naszych potencjalnych klientów, którzy będą głównymi odbiorcami folderu. Zainteresujmy się nimi – co lubią, czego poszukują, jak możemy wyjść naprzeciw ich potrzebom. Skupmy się jednak przede wszystkim na ludziach, których sympatia i ewentualna współpraca bezpośrednio wpłynie na sukces naszej firmy.

Efektywna zawartość

Przesadne komplikowanie treści, które chcemy przekazać nigdy nie jest dobrym pomysłem. Zamiast tego lepiej zadbać o prosty i zwięzły przekaz. Techniczny język i trudne słownictwo sprawią jedynie, że klient nie zrozumie tego, co chcemy mu zakomunikować i, w efekcie, nie nawiąże z nami współpracy.

Wyraźmy to, co chcemy w atrakcyjnej formie i w widoczny sposób zaakcentujmy nasze zalety.

Staranne wykonanie

W przypadku folderów reklamowych, treść jest ważna, ale forma również. Jeśli mamy gotowy projekt, z którego jesteśmy zadowoleni, kolejnym krokiem jest wybór drukarni, która ma w swojej ofercie  druk broszur, ulotek, plakatów i innych dokumentów życia społecznego. Po wybraniu odpowiedniego materiału (papier, tektura, itp.) oraz ustaleniu wszystkich szczegółów, możemy przystąpić do ostatniego punktu pracy nad folderem – stworzenia jego fizycznej formy. Później musimy zadbać jedynie o dostarczenie go do jak największej grupy osób..

W przeciwieństwie do ulotki, która skupia się jedynie na kilku najważniejszych elementach, folder pozwala nam na zamieszczenie znacznie większej ilości informacji. Róbmy to jednak z głową, a z pewnością zainteresujemy naszych klientów.